* Teraz mamy nowy, prostszy adres! ZIOLOWAAPTEKA.pl
przejdź do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana
Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Leczenie nadciśnienia

2
Leczenie nadciśnienia

Leczenie nadciśnienia tętniczego, szczególnie I stopnia, z małymi czynnikami ryzyka, zaczyna się od niefarmakologicznych metod, czyli leczenia nie-tabletkowego.

Takie leczenie wiąże się nie tylko z efektem przeciwnadciśnieniowym, ale również ze zmniejszeniem ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego.

Przedstawiam moje 10 przykazań niefarmakologicznego leczenia nadciśnienia tętniczego, które mają poparcie w wielu badaniach naukowych. W nawiasach podaję także średni spadek ciśnienia tętniczego po zastosowaniu danej metody, o ile takie dane są dostępne. Proszę zauważyć, że ze wszystkich niefarmakologicznych metod zmiana odżywiania najbardziej może przysłużyć się do uregulowania zbyt wysokiego ciśnienia tętniczego.

1. Zmniejszenie masy ciała o 5 kg (spadek o 3-4mmHg)
2. Ograniczenie spożycia sodu o 4,6g soli (spadek o 3-5mmHg)
3. Dieta DASH (spadek o 11-6mmHg) czyli m.in. znaczne ograniczenie jedzenia mięsa, zastąpienie mięsa przez ryby i rośliny strączkowe, praktycznie zakaz spożywania mięsa czerwonego, unikanie smażonych potraw, zwiększenie spożycia warzyw i owoców, tłuszcze zwierzęce zamienić na tłuszcze roślinne*, unikanie słodyczy.
4. Aerobowy wysiłek fizyczny 3x tydzień przez 30 min (spadek o 3-4mmHg)
5. Zmniejszenie spożycia alkoholu do 10g/dobę (spadek o 2-3mmHg)
6. Zaprzestanie palenia tytoniu (spadek o 5-8mmHg)
7. Zwiększenie spożycia potasu (o ile nie ma przewlekłej choroby nerek). Potas zawierają: suszone figi i morele, suszone owoce, orzechy, awokado, pełnoziarniste przetwory zbożowe, fasola i inne strączkowe, szpinak, pomidory, zielone warzywa, buraki, banany, kiwi. Surowe warzywa zawierają więcej potasu niż gotowane.
8. Korzystne jest jedzenie (w umiarkowanych ilościach) gorzkiej czekolady (50-70% kakao) i czosnku, ponieważ mają udokumentowane działanie obniżające ciśnienie.
9. Suplementy diety: Omega-3 z czosnkiem, Zaax (ekstrakt z otoczek nasion pomidora).
10. Unikać: stres, napoje energetyzujące, napoje z kofeiną, yerba mate, lukrecja, guarana, żeń-szeń, ponieważ mają działanie podnoszące ciśnienie i częstość uderzeń serca.

* tu warto wspomnieć o Oleju Lnianym Budwigowym i polecanych połączeniach twarogu z olejem lnianym (w szczególności przy tendencjach do wysokiego cholesterolu LDL)

 

Komentarze do wpisu (2)

8 listopada 2016

Stosując 10 przykazań można zmniejszyć ciśnienie do 40 jednostek. Ciekawe jest 8 zalecenie pozwalające jeść czekoladę. Nic nie ma natomiast o kawie, czy można ją pić?

16 stycznia 2017

Do 40 mmHG nie doliczyłam się :) Faktycznie wiele można osiągnąć dla swojego zdrowia poprzez optymalne odżywianie i wysiłek fizyczny. Zaznaczam, że zdrowa jest czekolada gorzka 50-70% ! Jedna kawa dziennie nie jest zakazywana nawet kobietom w ciąży. Kawa może wchodzić w skład zdrowego jadłospisu o ile nie jest przyczyną refluksu żołądkowo-przełykowego.

do góry
ZIOLOWA.pl - Centrum Zielarsko-Medyczne Osłowska-Skwira-Talarek sp.j.
ul. Wojska Polskiego 45C-D, 87-100 Toruń
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl